Hemma igen!

Nu har jag just kommit hem från kursen. Det var en otroligt givande och mycket intressant kurs må jag säga. För det första hade vi en mycket begåvad, ung, (läs snygg) ledare. Han hette Viktor. För det andra var det otroligt trevliga människor där! Bland andra var det ett gäng från FSBU, föreningen för synskadade barn och ungdomar, där. Det var otroligt intressant att träffa dem och prata om deras verksamhet och om deras liv. En tjej var helt blind, en annan såg 4% av det vi ser och den tredje vet jag inte exakt hur mycket hon såg, men det var absolut inte mycket. Ändå var de med på alla konstiga övningar vi gjorde i gympasalen utan några som helst problem. Vi gjorde ett helt gympapass tillsammans. Alltså några höll i uppvärminingen, några andra i styrketräningen, en annan grupp hade sammarbetsövningar, ytterligare en hade kondition och den sista gruppen hade avslutning. Vi körde robotleken, och de som var synskadade hittade snabbt egna strategier för hur de skulle hålla ordning på alla robotarna... Och de sprang snabbare än vad jag gör när vi lekte evighetsstaffeten. Hon som var blind sparang visserligen tillsammans med en annan, men det gick sjukt fort. Tänk dig själv att springa när du blundar!!!

Aaa, som ni fattar är jag grymt imponerad av dem!!! Kolla in sidan för mer info..
http://www.fsbu.org/

Denna utbildning kommer jag att minnas länge!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0