A little bit of love in a little bit of war...

Seglarskola igen, med två nya grupper med barn. Sjukt jobbigt eftersom grupperna dels är väldigt stora, och dels är det en del krävande barn med. Bland andra så har vi en kille som för det första bara är sju år, man ska vara åtta, och för det andra så varken pratar eller förstår han svenska eller engelska. Jag tror att han är från spanien, och vad gäller seglingstermer på spanska så är mina kunskaper lika med noll...

Andra gruppen är hans brorsa med tror jag, men han och hans kompis förstår i alla fall lite engelska så man kan komunisera med dem. Men det är sjukt svårt att tänka på både svenska och engelska på samma gång så det är kaos i min hjärna just nu... Hoppas att det blir bättre i morgon bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0