Skogsbrand 10/6->

Orkar inte skriva så mycket, men när vi var på studentfest hos Terese i går får vi veta att det brinner hemma i morfars skog. Eller inte morfars egentligen, men det blåste extremt mycket rakt mot morfars gård och röken låg som ett täcke överallt. Det sved i halsen och tårarna rann, men vi var tvugna att hjälpa till med att evakuera morfars hus och så.. Poliser och brandmän var överallt.

Kom väl hem vid två, halv tre i natt, skulle dusha men då gick strömmen. Stinker rök men lägger mig ändå. Går upp halv sju. Åker upp till morfars gård men där är det en kuslig stämning, med rök överallt, men nästan helt dött. Träffar en polis och frågar om läget. De verkar äntligen ha fått kontroll på elden, men jag åker upp till moster Gunilla och passar mormor där en stund. Åker sen tillbaka till gården och hjälper till att köra in hö. Brorsan säger att brandmän från Angered station är där och kör tankbil. Tänker direkt att Henrik kanske är där och mycket riktigt är han det. Jag tjötar med honom en stund och får åka med och tanka vatten vid Kläppa. Där har det för övrigt brunnit rejält.

Blev sedan snusbud åt Henrik och en annan brandman, passade på att köpa godis till dem med för det behövde dom...

Ojdå, det blev rätt mycket ändå. Men nu ska jag nog sova...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0