En ovanlig fjäril


Denna fina fjäril flög omkring i trädgården. Jag har aldrig sett liknande innan i naturen. Någon som vet vad den heter?

I dag har jag haft en mysig dag tillsammans med mina kusiner. Först var jag i Frillesås och passade Jonna, Tobias, Joel, Frida och Anton när Malin och Anna var och handlade mat till deras fest. Då fick vi syn på en häftig fjäril som flög omkring bland alla Malins blommor.

När Malin och Anna kommit hem igen åkte jag hem och hämtade min cykel för att cykla ner till Krokvik och bada med Daniel, André, Joel och Moa. Mamma och Gunilla var där och hade brett ut sig med filtar och parasoll precis som när vi var små och var där nere ihop för att bada.

Nu ska jag åka till Gårda Brygga och se om det går att segla lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0