Min julafton

Min jul har varit helt magisk! Jag som trodde att den skulle bli hemsk och tråkig, så fel jag hade. men det var förstås innan jag fick veta att min moster och mina kusiner också skulle komma till mormor och morfar och att det dessutom skulle bli en VIT jul!

Först jobbade jag hela dagen vilket var supermysigt. Jag hade tomteluva på mig och alla de gamla uppsattade det så himla mycket och blev så glada. Sen hann jag hem precis i tid för att hinna se Kalle Anka på TV.

Jag gjorde mig i ordning och sedan körde jag mamma till mormor och jag åkte upp en sväng till pappa och brorsorna för att önska dem god jul. Sedan åkte också jag till mormor och morfar och där hade en mysig julstämning verkligen infunnit sig. Vi hjälptes åt att göra klart julbordet och tända levande ljus innan vi satte oss och åt massa gott. Efter att vi barn (jag räknar mig fortfarande till dem ;o) hehe) hade sett sista avsnittet av julkalendern kom tomten. Eller ja, var han inte lite lik morfar i år?? ;o)

Klapparna delades ut och vi öppnade i lugn och ro. Jag fick en väckarklocka som gradvis tänds alltmer innan fåglarna börjar kvittra när det är dags att vakna. Den passade mig perfekt för jag hatar verkligen att vakna när det är kolsvart i mitt rum!! :o) Jag fick också en tunn ljusrosa kofta som jag hade sett dagen innan, och jag blev jätteförvånad att jag fick den. Jag trodde inte att mamma skulle hinna köpa den så fort, utan trodde att jag kanske skulle få den i födelsedagspresent...

Det roligaste på hela kvällen var när morfar hade fått en yantramatta och mormor utbrister att
- "en sån vill jag då absolut inte ha! Får jag en sån så kastar jag den direkt!!"
- mamma: "men Siv, Åke har fått den så du kan säkert få låna den!"
- mormor:"VA? Då får han inte sova bredvid mig i alla fall!!!!"
hahahah dom är för söta mina morföräldrar ;o)

Sedan skullle jag testa den, först med kläder på men sedan fick jag för mig att jag skulle testa hur det kändes mot bar hud så jag drog upp min klänning en bit ( jag hade tjocka leggins under) och skulle precis lägga mig när morfar utbrister:
-"men nej, vänta! vi har inga plåster och förband så du får inte lägga dig på den sådär!"
jag: "haha det är ingen fara, jag ska bara prova"

När jag sedan fått på mig klänningen igen känner jag att det svider på min armbåge och när jag känner efter märker jag att jag har rivit upp hela armbågen! Hahaha så rätt morfar hade, men det vågade jag inte säga för då skulle han defenitivt aldrig prova den ;o) hehe

Hoppas att ni hade en lika bra julafton som jag!
*kramar*

(ber om ursäkt för att det knappt är några bilder, har nämligen kopplat min externa hårddisk till laptopen, och till den har jag inget internet...)


Kommentarer
Postat av: Khim

Hej lilla söta Caro!

Till sist hitta jag din blogg...hehehe jag bliv såå glad att få läsa lite uppdatering om dig och din familj...hehehe.... keep in touch Caro...

Hoppas få träffa er ....hälsa mamman och broder..

en stor vit jul kram från oss till er allihopa!

muahh--

Alica Fabien Pierre och Khimm

2009-12-26 @ 16:14:14
Postat av: Khim

Gott slut och gott nytt år!



Kram...Alicia Fabien Pierre och Khim

2009-12-31 @ 14:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0