Ölmanäsdagen/Småköret

I dag var det dags för vår klubbs årliga tävling och för första gången på många år kom det väldigt mycket folk vilket var superkul! Vi var 12 e-jollar som tävlade, två RS-Vision, Några tissar, och mängder med optimister :o)) Jag har nog faktiskt aldrig sett så många båtar på samma gång utanför Gårda Brygga.

Mitt första race gick sådär, jag gick runt när jag skulle gippa. Jag vet inte riktigt hur jag bar mig åt... Andra seglingen gick betydligt bättre. Jag slog alla ifrån ÖSS, men kaparna var lite för vassa för att vi ens skulle ha en chans på dem. Kul var det i alla fall :o)) Jag kom på totalt 7:e plats av tolv tror jag, och det viktigaste var att jag slog lillbrorsan.. ;o) hehe


Vi får hoppas på att våran Archipelago och Orrvikens Nintendo Cup nästa vecka blir lika lyckat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0