Dagbok från Gladan lör 13/6

Första dagen på HMS Gladan är nu snart slut och det har gått bra. Vi mönstrade på vid 13-tiden och sedan dess har vi haft genomgångar av båten, riggen säkerhetsrutiner mm. Vi planerar att ligga kvar här i hamnen tills på måndag eftersom vi inte kan hämta ut några uniformer förräns då.


Vi började med att inför alla föräldrar och anhöriga att klättra upp och ner för vanten i masterna. Det var ca 20 meter rakt upp i luften, men jag tyckte inte att det var läskigt alls. När vi hade klarat av att komma upp och ner i båda masterna mönstrade vi på och fick varsin befattning. Jag blev skansgast i kvarter 1, styrbord sida, men vad det innebär har jag ingen aning om än. Att vi är i olika kvarter och vakt på styrbord sida har jag dock listat ut betyder att att vi är i olika grupper som ska äta ihop och så vidare. Vi ska också ha nattvaktpass ihop i styrbords- och babordsgrupperna. I samband med påmönstringen fick vi också varsin kojplats. Jag ska sova i en "riktig" säng på styrbordssidan, medans många får sova i hängkojer i taket. Det skulle jag aldrig fixa så jag är väldigt glad att jag har fått en säng. Kanske jag ångrar mej när det lutar mycket...

Nu är det snart dags att krypa till kojs :o)

Kommentarer
Postat av: frida

sv: jasså:O nej det såg jag inte, elle ringet jag tänkte på i alal fall

2009-06-26 @ 10:10:29
URL: http://fridabeijer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0