Helg!



Nu är det äntligen fredag igen, eller äntligen? Jag tycker att denna veckan har gått otroligt fort. I går hann jag verkligen inte med att blogga, för först var det skola, med rättskunskapsprov och lite annat, sen åkte jag direkt ut till Kärringberget, där jag och fem till från skolan agerade skademarkörer.

Jag hade brännskador i ansiktet och hela bålen, samt igensvullen i halsen så att jag inte kunde andas. 18 personer, däribland läkare, sköterskor, vagnförare m.fl. gjorde sitt sluttest för att få göra utlandstjänst som sjukvårdare. För att rädda mig hade de två alternativ, antingen att intubera eller göra en traktomi, dvs skära upp halsen och föra ner en  slang, och på så sätt skapa fria luftvägar.

Frågan är om man skulle fixa att skära upp halsen på någon riktig människa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0