Gaaahhlen

Jag börjar tro att jag har fått tinitus, för sen jag vaknade har det tjutit och pipit på olika sätt konstant i huset.

Det började med att mobilen ringde. eftersom jag är ledig i dag så vaknade jag av det. Därefter gick jag upp och skulle på toa, då ringer telefonen på nedervåningen. När jag svarar är det ingen där. Jag går upp igen när det plötsligt piper till och börjar tjuta allt högre för att någon dum djävel hade larmat när han gick (inga namn men jag vet vem det var) Då ringer det på hemtelefonen igen samtidigt som det tjuter så att hela Åsa hör larmet. Det var securitas som skulle fråga om jag var en inbrottstjuv. Jag angav larmkoden till honom och försökte fippla med att få larmat av. Slår självklart knapparna i fel ordning men lyckas tillslut.

Faran över tänker jag, men nej då ringer mamma på mobilen som ligger på övervåningen och hon får sig en utskällning för att larmet var på (nej det var inte hon som startade det, men jag tyckte ändå att hon var skyldig eftersom hon påpekat i går vid middagsbordet om hur viktigt det var att vi larmar för att det är så många tjuvar i farten nu)

När jag precis pratat klart med mamma upptäcker jag att jag har ett missat samtal från min moster. Jag hittar en hemtelefon och ringer upp henne. Vad händer då?! Jo den börjar PIPA för att batteriet är slut. Nu ligger den djäveln på bordet utanför rummet och piper varannan minut och där kan den få ligga och kippa efter luft tills den dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0