Fruktträd


I dag har jag först tagit upp båten, spolat den ren från salt och lagt in grjerna i morfars lada. Sedan stannade jag där en stund och åt äpplen, päron och plommon från träden samtidigt som jag kelade med gårdskatten Felix. Det är så härligt att vara där bland alla dofterna färgerna och framför allt minnena. Alla minnen sen när man var där som liten och lekte på gräsmattan, hjälpte morfar i ladugården, körde in hö, bakade kakor med mormor, plockade jordgubbar i landet, vattnade i växthuset, åkte med i traktorn, byggde kojor i halmen, lekte med kattungarna, kollade på när kossor kalvade och hjälpte till att ta in korna för mjölkning. Det är sådant man kommer att minnas för alltid och som jag saknar så fruktansvärt nu. Jag är så ledsen för att inte mina yngre kusiner har fått uppleva allt detta hos mormor och morfar, alla djur och allt arbete på gården. Jag var här efter skolan istället för att vara på fritids som liten, här trivdes jag mycket bättre.

Jag kommer alltid att bära med mig dessa minnena, spara dem i mina tankar och plocka fram dem när det behövs. Jag ska berätta om allt för mina barn en dag och också låta dem få uppleva allt kul om det är möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0