Utryckning

Jag har just varit ute på en liten utryckning och agerat sjöräddare. Pernillas man Fredrik och hans kompis har varit ute och seglat med deras båt under eftermiddagen, men när det blåste upp började de få problem. De kapsejsade tydligen gång på gång och tillslut hade de drivit iväg upp i fjorden. De hade lyckats ta sig iland på en liten ö, men kunde inte ta sig därifrån.

Pernilla, som var på väg hem från jobbet fick en känsla av att något var fel, så hon åkte ner till Gårda för att titta efter dem och såg då att de hade problem långt där ute. Då ringde hon mig, och eftersom klockan var över åtta så var det bråttom innan det blev alldeles för mörkt. Vi har ju inga lanternor på öset, så med pannlampor på gav vi oss ut för att bogsera dem in till hamnen igen :o) Allt gick bra och alla är nu i trygghet! ;o)

Kommentarer
Postat av: nathalie

Hej, kika gärna in i min blogg. Nya armband och örhängen till försäljning :) jag säljer läderarmband, peace- armband, cupcake donut- armband, jaa lite allt möjligt :)

2009-09-02 @ 13:24:39
URL: http://sweetdesigns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0