Regnväder

Regnet öser ner utanför fönstret, inte alls enligt mina planer. Jag hade nämligen tänkt cykla till Gårda Brygga och provköra Öset med vår nya motor i dag när jag ändå är ledig...

Jag har i alla fall fått ut lappar till småbarnen om piratseglarskolan, tyvärr tror jag att jag lämnade till fel årskurs i ett par klasser. Ettor, småettor? Va vad är det för uttryck, småettor? haha låter gulligt i alla fall :o)

Sitter just nu och skriver på en reseplanering som är en uppgift i Natur och Friluftsliv B, tråkigare arbeten finns faktiskt. Har dessutom hittat en gammal barngympaskiva som spelas ur högtalarna med en jättegullig låt ;o)

"Jag vet saker som är svåra, när du inte e me,
men när vi e tillsammans, så glömmer vi det.
Vi kan resa till månen, i vår egen rymdraket
för allt vi behöver finns här.

Här e du, här e jag
och tillsammans e vi bra
Och ja vet, att vi två
ska va vänner varje dag,
för att allting blir lättare,
allting var gråt visst men nu.
Här är vi,
och vi är bästis med varann"

Ne, nu får det allt sluta regna så att jag kan få åka båt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0