Lite äventyr

Jag kom ju iväg med bussen innan och hamnade på en hållplats som hette Raholmen, vid en solig och varm landsväg mitt ute i skogen. Som tur var hade jag precis innan jag steg av sett en skylt mot Vindhem där Sundsvalls segelsällskap skulle hålla till. Jag vandrade grusvägen fram tills skogen öppnade sig mot havet. Och se där, full aktivitet med optimistsegel på hela hamnplanen.

Det visade sig att de hade träning på söndagar och hade just kommit in för att äta lite matsäck innan de skulle åka motorbåt ut till en liten fyrö. Jag började prata med de som verkade vara ledare och vips så satt jag också i en motorbåt på väg ut till ön ;o)

De var jättetrevliga och berättade lite om sin klubb och deras verksamhet. De var en ganska liten klubb som var omstartad för bara tre år sedan efter att ha legat nere i flera år. Därav var det bara några stackars föräldrar som ordnade segling för sina barn och några andra intresserade. De berättade att klubben bara hade några optimister till utlåning samt, till min stora glädje! två RS Fevor. Jag hälsades varmt välkommen att få vara med dem och låna deras båtar om jag så ville. Nu vill det bara till att jag får hit mina seglargrejer, men det kanske får bli till våren... ;o) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0