Vilka dagar!

Nu är jag på plats i min lägenhet, men tiden går så otroligt fort här så jag hinnar knappt sätta mig vid datorn innan vi ska iväg någonstans... I dag började vi dagen på IKEA, Rusta och ÖoB och införskaffade en rad mer eller mindre "livsnödvändiga" prylar. Nu är hela lägenheten fylld, vi har ätit pizza och är mätta och trötta.

Just det ja! Jag och Kigge var på Himla-badet nu i eftermiddag och testade äventyrsbadet. Tre grymma rutschkanor, en glidbana, en jätteström med tunnlar och grottor och en bubbelbadsgrotta. De hade en surfstream också, en liten pool med enormt vattentryck där man kunde testa att vågsurfa. Först fick man testa att bara ramla i vattnet, sedan skulle man ligga på en body-board och försöka surfa. Det var rätt svårt och man ramlade MASSVIS! Jag slog upp armbågen och knäna är numera blåa ;o) hehe När man hade klarat att surfa med body-boarden fick man testa att stå på en riktig surfingbräda. Det var ganska lätt att ställa sig på den och stå en stund, men när den började åka fram och tillbaka upp över "vågbrytet" så var det extremt lätt att tappa balansen. Ramlade man så kastades man upp på landbacken av den enorma kraften i vattnet... Väldigt kul var det i alla fall!

På fredag när mamma och Kigge har åkt hemmåt kommer jag lägga upp lite bilder från dagarna och på min lägenhet :o)

Kommentarer
Postat av: Filip

Kul att du kommit fram och börjar rota dig däruppe! När börjar skolan?

2010-08-19 @ 21:23:10
URL: http://fisktillfagel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0