Fjärde advent


Nu brinner alla fyra ljusen
och vi väntar snart en juletid
snön virvlar runt bland husen
sprider hopp om lugn och frid

 I dag är det fjärde advent och jag ska ge mig ut för att handla några julklappar. Snön den fullkomligt vräker ner utanför fönstret, och har så gjort i flera dagar nu :D JAg skulle gissa på att det ligger omkring 70 cm på backen nu. Det är verkligen jättemysigt, bara det inte innebär att jag inte kan komma hem på tisdag...

I går jobbade jag ju på ett bröllop, och det visade sig vara en klasskompis syster som gifte sig. Alla var glada och trevliga, kan man vara annat när någon just har gift sig? Vi hade det bra i baren, och fick god hjälp av brudens son, en nioårig kille som gillade att få blanda drinkar till sig själv och prata om olika filmer med aliens, larver och starwars. En riktig liten expert på det området. Vi utnämnde honom till Kung i Baren :D

Nu ska jag ge mig ut bland snöflingorna och köpa julklappar. Får se om jag "bara" går in till stan eller om jag tar mig ut till Birsta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0