Lekdag =)

I natt svor jag många gånger över min familj. Det var ju som bekant totalt snökaos hela dagen och natten var inte bättre kan jag tala om för den som sov då. Vi var bortbjudna på kvällen, inte så långt men ändå. Jag skulle köra hem så mamma och Boye kunde dricka vin och så. Dessutom skulle jag köra min bror och hans kompis Jonas till bussen vid tio eftersom de skulle på fest i Gbg. Redan då hade den lilla långa väg från deras hus börjat yra igen så när jag kom tillbaka sa jag att vi behövde åka snart för att inte fastna i drivorna. Jaja, bara en timma till. Men då var det självklart redan försent. Vi fastnade mycket riktigt i all snö och fick ägna en lång stund till att ta oss loss och köra en annan väg runt som är säkert fyra gånger så lång. Hem kom vi i alla fall till slut.

Jag sov i ca två timmar innan min mobil ringde vid fyra. Det var Kigge som undrade om jag kunde hämta dem i Kungsbacka eftersom de missat sista bussen. Nästa buss skulle gå kvart i åtta och stationen är stängd nattetid så vad hade jag att välja på?! Ut i snövädret igen, tina bilen, skotta loss den och sedan krypköra hela vägen. Det gick som tur var bra, vägarna var ganska nyplogade, men det tog över en timma, vanligtvis hade det väl tagit en halvtimma...

I dag har jag i alla fall lekt hela dagen med mina söta kusiner. Vi har åkt pulka, grävt snögrotta, grillat korv och bara njutit av all snö och det fina vädret :o)


Jag och Tobias åker rolig snöring


Pontus i full fart


Två av mina små änglar ;o)


Jonna hopar i drivan


Joel gillade inte att snödrivorna faktiskt var bra mycket högre än honom själv då han sjönk ner så bara den blå luvan syntes ;o)


Korvgrillning, hur mysigt som helst =o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0