Psykologi

I dag började vi en ny kurs i skolan, Psykologi med Lena. Hon skulle lite kort berätta om ämnet psykologi, men tack vare klassen så spårade vi och hamnade på Freud, good old doctor Freud och hans lära om jaget och det omedvetna. Ganska intressant och tänkvärt måste jag säga. Men så har jag ju en förmåga att tänka lite för mycket också ;o)

Nu sitter jag och mamma i soffan hemma och tittar på en gammal svart/vit film och drömmer oss bort. Jag blir nästan ledsen när jag tänker på hur fint allt verkade varit för några tiotals år sedan. De hade så fina kläder och allt verkar varit så mysigt. Så som i bullerbyn. Jag vill bo i bullerbyn. Grusvägar och hästar och gemenskap och äventyr och vackra gårdar och fina landskap med gärdsgårdar och sjöar och bäckar och ängar.



Nu tänker jag för mycket igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0