Ridtur och konfirmation

Min dag började med att vi åkte till kyrkan allihop. Matilda konfirmerade sig i dag och var så söt som bara hon kan vara :o) Efter akten i kyrkan åkte vi hem till henne och fick en otroligt god sommarbuffé med potatissallad, kallskuret kött, melon, annanas och massa annat gott!



Efteråt åkte jag och Jonna upp till hästarna och red en stund på åkern innan vi skulle ge oss ut på en tur. Mitt som vi rider på åkern hör vi sirener närma sig och vi förstod båda direkt att pyromanen på Buared varit i farten igen. Denna gång otäckt nära hästhagen och bebyggelse. Många hade gissat på att det i dag skulle det hända igen, och mycket riktigt så gjorde det det.

Jag kan verkligen inte förstå vad det är för en sjuk jävel som gör detta, gång, på gång, på gång. Kunde inte han, eller hon, nöja sig med att de lyckades bränna ner hela kläppa-skogen för ett par år sedan?! Jag hoppas verkligen att polisen får tag i denne person väldigt snart, för det här är riktigt otäckt nu...


Mänster förresten!!! Behöver jag skriva så mycket om det? Jag kom hem seeent i går kväll och hade väl egentligen helst stannat där. Helt underbara dagar med massvis av skratt, makalösa historier och spännande tillkännagivanden! Tävlingen i Orrviken behöver vi inte prata så mycket om... ;o) Men Mönster!!! Bättre ställe kan man inte vara på <3


Mönster var en gång i tiden en lotsstation och här uppifrån höll man utkik efter båtar som skulle lotsas in i fjorden


Själva Mönsterstugan var en gång i tiden en sjöbod men som har gjorts om till stuga. Där finns varken elektricitet eller rinnande vatten och det är bara så sjukt underbart att vara där! Så totalt avslappnande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0