Sommar

Jag hinner verkligen inte blogga så mycket nu, och det är faktiskt rätt skönt. Alltså inte att inte hinna blogga just, utan att man har annat roligare att göra. Seglarskolan är i full gång och vi har haft en strålande vecka med underbar segling i perfekta vindar. Barnen har faktiskt varit rekordduktiga!

I morgon bli en ganska stressig dag, men rolig! Först jobbar jag fram till lunch och sen kommer pappa och hämtar mig. Vi ska hämta hem våran sommarhäst som ska få gå på sommarbete på morfars ängar ihop med Jonnas lilla ponny. Vi ska ha dem ihop i tre veckor, sedan åker Jonnas ponny och min stannar i ytterligare två veckor. I morgon på kvällen seglar vi ut till Mönster där helgen tillbringas. Eller a, två dagar i alla fall. På lördag blir det tävling i Orrviken och sedan på kvällen måste jag tyvärr åka hem trots att de andra stannar till på söndag.

Jag ska på Matildas konfirmation på söndag som man inte får missa!! Lilla skruttan, nu börjar alla hennes viktiga firanden på hennes väg till vuxenheten. Konfirmation, moppefödelsedag, sluta niandag, börja gymmnasietdag, börja övningskörafödelsedag, körkortsfödelsedag tillika gå ut på krogenfödelsedag, köpa på systemetfödelsedag. Herregud, hon är ju snart lika gammal som jag! ;o)

En sammafattning för den som orkat läsa allt detta, min helg blir ganska fulspäckad av roligheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0