Balen 2010-05-08



I går var den stora dagen, balen. Vid tio på förmiddagen satt jag hos frissören. Tre timmar tog uppsättningen och den blev kanonfin! Frissören heter Sandra Bohlin och hon har en egen liten salong i Frillesås, Vallersvik.



Innan det var dags att åka kom halva släkten och kollade på mig hemma. De fotade som paparazzis och jag kände mig faktiskt ganska uttittad. Tyvärr regnade det ute, så alla bilder är tagna inomhus.

Vid halv fyra träffades vi allihop i mässen på Amf 4, Göteborgs garnison. Alla var så fina i klänningar, uppsättningar och kostymer. Fram till sex minglade vi och blev fotade både inne och ute. Sedan satte vi oss till bordet och blev serverade trerätters med laxtoast, fläskfilé med potatisgratäng och rödvinssås, och till sist passionsfruktmousse på browniebotten. Hur gott som helst var det! Under middagen hölls flera fina tal av lärare och elever som verkligen berörde.

Till bordet hade jag Aldin, på andra sidan Jennifer och Tobbe. Mittemot satt Jonathan, hans dejt Annie, Mikael och tullenmentorn Kajsa. Vi hade väldigt trevligt ihop under hela middagen :o)



Efter maten var det lite paus innan vi dansade vals. Därefter började festen som varade natten lång. Eftersom det är tioårsjubiléum på Bernadotte var gamla elever inbjudna hit och det var hur kul som helst. Vi dansade, pratade, dansade lite till och pratade ännu mer.

Jag börjar undra om det som hände verkligen var verklighet, kanske var allt bara en dröm? Det kändes i alla fall helt underbart och så rätt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0