Jag vill ha mer jul...

I dag har jag fått en så stor juldos så hälften vore nästan nog. Det började som ni vet med min julfrukost. Sedan mötte jag upp Cajsa och vi gick tillsammans till kyrkan på adventsmässa. Efter att ha sjungit fina julpsalmer där gick vi in till stan och upptäckte till vår förtjusning att det var julmarknad på hela Storgatan och torget. Vi drack glögg och åt pepparkakor medans vi strosade runt i all julstämning. Vid lunchtid gick vi och åt lite innan vi gick till Kårhuset och julpysslade. Jag gjorde två glittriga julkort och ett korghjärta, ni vet ett sånt där som man flätar ihop.


Vid femtiden började en Nallekonsert i Stadshuset som Cajsa fick biljetter till av mig i födelsedagspresent. Den var väl främst för barn, men vi är ju lite barnsliga vi två så det passade ju jättebra ;o) Bara en kvart efter att det var slut där började en julkonsert i kyrkan som vi inte ville missa så vi skyndade oss dit och tog plats. Koncerten hette "Världens jul" och var inspirerad av latinamerikanska rytmer blandat med traditionella svenska toner. Väldigt fint!

När vi var på väg därifrån fick vi en inbjudan till världens bästa granne att komma och äta mer pepparkakor och dricka glögg med honom och nåra andra. Det nappade vi på, och när vi kom satt de allihop och spelade playstation. Vi fick varsin kontroll och var med i spelet. Fast de hade nog klarat sig bättre utan oss i de flesta lägen tror jag ;o) Men många skratt fick vi oss i alla fall!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0