CNS-CSN? PNS-PMS?

Framåt slutet av föreläsningarna blir alla begrepp alltid mycket roligare. Undra hur detta kan komma sig?! Ja, ni läsare som är lite insatta i sjukvård förstår nog min rubrik...  ;o) hehe

I dag har vi haft en lång förmiddagsföreläsning med fortsättning från igår om nervsystemet. Vi pratade också om hjärnans uppbyggnad och de olika lobernas funktioner. Spännande och inte riktigt lika komplext som cellernas uppbyggnad och funktionalitet. Men om vi ska fortsätta föreläsningarna i den här takten de kommande fyra veckorna så kommer jag att var helt död. Vi har nu hunnit igenom fyra kapitel i boken som är tjoooock. Och jag har knappt hunnit läsa ett...


http://www.nyfikenvital.org/files/images/anatomi-centrala-nervsystemet-nervcell.jpg

En liten nervcell, återigen en lånad bild då jag faktiskt inte har nån bild på just en nervcell, konstigt nog... Kanske ska försöka mig på att ta en egen bild en dag ;o) Jag har ju endå ett macroobjektiv för närbilder, hehe

I kväll blir det barmöte på Kårhuset och innan dess ska jag grotta ner mig i membranpotential och aktionspotential =)

Måste förresten bara säga att jag blir så glad när ni på något sätt kommenterar det jag skrivit här, ger mig respons. Det värmer otroligt ska ni veta, så fortsätt med det!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0