Inte konstigt att det blir fel ibland...

I dag har vi haft den andra föreläsningen om kroppens anatomi och fysiologi och jag kan inte sluta förvånas över hur häftiga vi, eller ja, alla levande varelser är. I går pratade vi om cellernas uppbyggnad och om vävnader och i dag fortsatte vi med nervsystemet. Att det går fel och vi blir sjuka emellanåt är ju inte speciellt konstigt när man börjar läsa om det. Det är snarare mer facinerande att det faktiskt fungerar så bra som det gör, hur allt liksom sammarbetar och hänger ihop.


Bilden har jag lånat från http://www.uvm.edu/~inquiryb/webquest/fa06/mvogenbe/Animal-Cell.jpg


Nu ska jag göra mig iordning för att bege mig på gymintroduktion på Friskis med Cajsa. Maskinerna där är så annorlunda från där vi varit tidigare så att vi känner att en genomgång kan behövas för att förstå hur de fungerar ;o)


Kommentarer
Postat av: Carina

Här var det omgjort och fint på bloggen :)

Ja visst är kroppen fantastisk, det som slog mig under utbildningen var vilken yta vi har inne i kroppen om man skulle veckla upp vissa organ. Hoppas det går bra med studerandet!

2010-10-05 @ 18:06:21
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0