Roadtripp

Nu är jag hemkommen igen efter en skön helg i Lycksele. Vi har haft det hur bra som helst med massa god mat, snökalla promenader, jaktpass med en skjuten älg och allmänt mys. Massvis med kakor har vi ätit också :D

Tidigt på på lördagens morgon åkte vi ut till Erikas pappas barndomshem i Blåvik där Cajsa skulle med ut och jaga älg. Jag och Erika stannade vid huset, drack varm o'boy ute i soluppgången, gick en långpromenad i snön och åt våfflor. När vi åkte dit ut var det -8 grader och det låg ett några centimeter tjockt vitt täcke över marken. 


På eftermiddagen var det lite varmare och då följde även jag ut på pass. Efter några timmars väntande vid elden fick vi höra först ett, sedan två, tre, fyra, fem skott avlossas. Det var Erikas pappa och Cajsa som hade skjutit en älg och Cajsa ropade förnöjt över radion att de skjutit en kalv. Det visade sig sedan att de träffat kon istället. ;o) hehe Just efter att vi avbrutit jakten och Gustav, som jag satt med, skulle hämta sin bil en liten bit bort fick även vi syn på en älg. Men eftersom det börjat skymma fick vi inte skjuta, och avståndet var nog i det längsta laget så det var lika så bra...

På söndagen var vi trötta och sov länge. Eller i alla fall jag ;o) Sedan åkte vi runt i Lycksele och shoppade lite på Dollar Store, det enda som var öppet en söndag i staden. Sedan åkte vi hem och bara mös resten av dagen. På kvällen var vi på en gospelkonsert i pingstkyrkan innan vi sjönk ner i soffan och tittade på rallybrudar.

På vägen hem i dag åkte vi längs med kusten och passerade Umeå, Örnsköldsvik, Härnösand och Timrå. Efter att vi hade ätit i Ö-vik befallde mina kära vänner mig att ta på mig en ögonbindel för de hade en överaskning till mig längs vägen. Minst i sällskapet som jag är satt jag i baksätet och hade inte hört vad de kokat ihop.


När jag fick ta av mig bindeln (efter nästan 1 tim) hade vi kommit fram till Högakusten-bron som jag har velat besöka sen jag flyttade hit. Hängbron över Ångermanälven är en av Sveriges högsta byggnadsverk med sina pelare som sträcker sig 180m över vattenytan. Vid brofästet fanns en lekplats där vi stannade och lekte en stund innan vi for hem till Sundsvall igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0