Vår lördag

Jag skulle ju berätta om lördagskvällens matlagningsexperiment har jag ju lovat. Det blev jättelyckat verkligen. Först kom Cajsa hit och vi började med att hon klippte mitt hår lite grann. Uppfinningsrika som vi är använde vi mitt duschdraperi som poncho för att slippa få hår på kläderna. ;o) Jättefin var jag med gröna och blå fiskar och sjöstjärnor över hela mig. Vi fick tyvärr ingen bild på spektaklet, men frissyren blev bra i alla fall...


Sedan så pluggade vi faktiskt en liten stund, vi gjorde klart alla matteuppgifter som ska lämnas in på fredag som sluttenta på den kursen. Lättförtjänta 3 HP om man säger så ;o) hehe

Sedan var det då dags för maten som faktiskt var väldigt enkel att göra. Först skalade jag och skar rotfrukter som jag la på en ugnsplåt med lite ringlad olja över och in i ugnen. Sedan karamelliserade jag kvittenfrukten i kanel och socker. Sist stekte jag fiskfiléerna, i detta fall Sej, och kryddade med lite vitpeppar och salt. Det blev hur smaskigt som helst måste jag säga om jag får skryta lite ;o) hihi



Detta kommer jag absolut att göra om, kanske när någon kommer och hälsar på mig ;o) hehe

Efter att vi ätit gott och skrattat mycket blev vi bjudna på filmkväl hos Pontus och Emma. Vi tittade på skräckfilm och sedan blev den mysiga filmkvällen plötsligt en förfest som slutade i en hemmafest. Vi spelade allt från barnlåtar och black ingvars till gammla 90-tals nostalgilåtar såsom Drängarna, Aqua, A-teens, Spice Girls och Backstreet Boys. Det var kul =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0