I går stod seglingstävling på programmet...

Men så blev det inte. Istället åkte jag med moster och kusinerna upp till morfar och ut i skogen på kantarelljakt.


Joel stävlade på i den djupa "trollskogen" och undrade vart alla kottungar höll hus. Vem bor här? hörde man honom fråga, samtidigt som han visade att han va livrädd för trollen. När vi väl övertygat honom om att det inte fanns några troll så gick han glatt och letade efter djurbajs och kantareller.


Jonna visste precis vad vi letade efter och hade sin korg halvfylld innan jag ens hann hitta en enda :o/ När jag väl började hitta sen så tassade hon bakom mig och sprang före mig och tog de jag hittat.


Väl hemma igen var vi trötta och hungriga, men kantarellerna måste ränsas...


...och förvällas :D

I dag blir det kantarellsoppa till middag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0