Mumms!

Just nu står marängerna i ugnen, och knäckflarnen har fått en smarrig fyllning av chokladsmörkräm :D Det är bak/städdag hemma hos oss, dvs jag bakar och mamma städar :D

Det börjar bli höst, det känns i luften. Vinden blåser allt kallare, kvällarna blir allt mörkare, svamparna växer i skogen, lingonen har blivit röda, snart börjar skolorna sin hösttermin och min båt är på väg upp. "Men än strålar solen på brunbrända ben" som det sjungs om i låten. Jag vill inte riktigt släppa taget om denna sommaren än. Det känns som om den inte riktigt har börjat än, de där fantastiska varma stranddagarna har varit lätträknade och jag har inte riktigt fått gjort allt jag tänkt. Men ändå har jag haft ett låångt härligt lov, så jag ska inte klaga. Jag längtar faktiskt upp till Sundsvall, höstens färger där uppe, alla människorna och allt kul, min lägenhet, och min vardag. För hur det än är så är min vardag där uppe nu. Här känns mer som semester, en sommarfristad. Fast ändå inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0