18 december

Jag har haft en intensiv vecka med två härliga kompisar på besök, och visst är det supertrevligt att ha dem här, men oj så lugnt och skönt det blir när de har åkt ;) Fast jag har haft det väldigt bra, jag har sluppit att laga mat själv, diska själv, äta själv, handla själv och sova själv. Det är allt bra med vänner!

Nu har jag just slagit in de sista julklapparna. Trodde jag tills jag kom på att jag hade tre till som jag måste hitta lämpliga kartonger till innan jag kan slå in dem. Får ta mig ut och slänga lite skräp i morgon så kanske jag hittar nåra bra lådor ;) I dag har det snöat oavbrutet hela dagen så nu ligger det ett vitt täcke på ca 20 cm på marken. Dock har dem fått för sig att inte skotta förrän det slutat snöa i den här staden, så jag hoppas verkligen att det slutat innan onsdag så jag slipper släpa min väska i snön. Det ska förresten kanske bli neråt -12 grader på onsdag, det känns ju bra när jag ska med tåget just den dan. Får väl räkna med fastfrusna växlar så blir jag inte så irriterad när tåget är försenat. Fast jo, irriterad kommer jag nog bli i så fall, jag ska ju till Liseberg och se min lillebror jobba bland barnen i skidskolan där. Liseberg måste väl ändå vara ända stället i hela västsverige som det är snö på jul gissar jag. Om inte ett mirakel sker och vädergubbarna har tokfel. Det har dom ju förvisso ganska ofta så möjligheterna finns ju ;)

Nä, nu svamlar jag bara, så jag ska ta tag i disken innan jag studsar ner i sängen och sover tills morgondagen gryr. Sen får gärna morgondagen och övermorgondagen gå fort så jag kan få komma hem nångån. FY VAD JAG LÄNGTAR HEM!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0