8 december

I dag har jag väl inte gjort så mycket men dagen har gått rätt fort ändå. Var på skolan en sväng och träffade den bästa vännen i världen samt förköpte en biljett till Anna för pubtömningen på lördag. Jodå, jag ska också gå, men jag jobbar där ju så jag kommer in ändå ;)

Simskolan blir väldigt mycket mer intressant när man får en personlig kontakt med föräldrarna tycker jag, man får liksom in en helt annan dimension. Flera av de andra ledarna tycker att det är lite jobbigt att prata med föräldrarna, men jag tycker bara att det är kul. Man får en djupare förståelse för varför barnen beter sig som de gör (alltså de som kan upplevas som "problembarn" även om jag inte gillar att använda det uttrycket). Barn med andra behov än alla andra, barn som måste hitta sin egen väg för att lyckas.

Jag fick också uppleva det jag gillar allra bäst med att jobba med barn i dag. Att få se dem klara av något för allra första gången. Det var flera av barnen som lyckades flyta alldeles själva genom att släppa flytkorven de höll i och den glädjen och förvåningen som speglas i deras ögon är det mest fantastisa man kan se. Att då veta att man bidragit till att de lyckats och få dela denna stund med dem är underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0