Livet är en gåta, du är gåtans svar

Nu sitter jag i en nystädad lägenhet som luktar rent och fräscht. En bukett tulpaner står på bordet. Jag älskar när det är nystädat, när det inte finns smulor på golvet, fläckar och kladd här och var och när det luktar gott. Det får gärna vara stökigt, bara det är rent. Jag har inte ont av att det ligger saker på golvet eller så, bara det inte är fullt med damtussar omkring, eller ett lager dam på hyllor, bord och bänkar.

Jag har den senaste tiden insett att "städa" betyder olika saker för olika personer. Hur definierar ni rent? Är det när det inte finns en enda pryl som ligger på "fel" ställe, eller är det när man har sopat allt under mattan så skiten inte syns?




I går var Cajsa hos mig och klippte mitt hår, luggen gjordes lite kortare men i övrigt var det bara de slitna topparna som försvann. Jag tänker inte visa nån bild, för jag kan fortfarande inte sminka mig, dessutom har jag tappat bort min fjärrutlösare ;o) Tror att den kan ligga kvar i skogen där jag, Cajsa och Erika fikade när vi åkte upp till Lycksele, det var i alla fall då jag använde den sist... Får väl köpa en ny kanske, den var väldigt bra att ha...


I kväll ska Pontus ha fest, så det kommer massa folk till honom. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0