Underbara sommarlov!

Allt är precis som det ska vara! Jag har dagarna fulla med saker jag verkligen VILL göra. I går var jag med kusinerna i Frillesås på deras skolavslutning. De sjöng Den blomstertid, Sommarlov och andra fina låtar. Sedan var det våffel- och jordgubbskalas hemma hos dem. Efter det åkte jag till Matilda och Daniel som också slutat. Matilda gick ur nian, så det var främst henne jag ville gratulera. De skulle till Varberg och äta pizza, och lyckades övertala mig till att följa med.

En snabb sväng dit alltså, sedan hem till pappa för att hjälpa honom att städa och röja lite. Han får besök från Paris i nästa vecka, och hans hus och trädgård var i stort behov av städning... ;o) Vid halv sju åkte jag ner till Gårda Brygga och hjälpte Adam att få ner hans båt i vattnet samt masta den. Det tog ett par timmar, och väl hemam igen var klockan mycket och jag stupade i säng.

i dag har jag hjälpt pappa igen, med att luka ogräs denna gång. Samtidigt passade jag på att smyga på hans katt Kajsa som har varit tjock ett tag. I går var hon tjock på ett helt annat sätt, inte runt magen utan snarare under magen. Vi misstänkte starkt att hon fått ungar nånstans, men samtidigt varkade hon inte vara borta så länge som hon borde. Hade hon varit skendräktig? Eller tilloch med fått döfödda ungar? Vi har letat och följt henne under dagen, men hon har mest hållt sig till oss. Men sen klättrade jag upp för en stege till loftet, tog med mig en ficklampa och fann henne inkrypt i ett hål i golvet. Och där, brevid henne, skymtade två små ursöta ungar!!!!!!

Jag kommer vänta några dagar med att ta kort på dem, men sedan kan jag lova att bilder kommer!

Sommarlovet är alltså perfekt hitills! Jag är ledig, det är härligt väder, jag umgås med familjen, och det har kommit kattungar. Precis som det var när jag var liten, fast ändå lite annorlunda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0