Och stjärnorna de blänker matt, som en hemlig skatt...

Inte så konstigt att jag har ont i huvudet och är trött just nu. Jag började dagen med en sväng på Friskis. Därefeter pratade jag länge med både Christopher och Malin, som jag båda saknar så ofantligt mycket! Efter det blev det en dusch, samtidigt som jag lagade mat och bytte gardiner. Adventljusstakarna är på plats i fönstret, men ännu inte tända. Dels är det ju för tidigt, och dels måste jag fixa en skarvsladd ;) Efter en stunds jul pyntande kom jag på att jag ju köpte bets till min byrå, så då börajde jag betsa den några lager. Efter ett par timmar med mer julfix lackade jag byrån. Efter det skulle jag rengöra min diskho som börjat lukta alger, så jag skruvade upp själva "hålet" där vattnet rinner ner, och mycket riktigt var där alldeles grönt. Det har troligen aldrig gjorts sen huset byggdes^^ Efter lite vattenläckage (ha inte på kranen när ni skruvar upp där!) kom Cajsa kom hit och klippte mig. Det är hon som är min privatfrissör :D



Efter att Cajsa varit här gav jag mig på att göra köttbullar. När jag la köttfärsen på tining i vattenbad hörde jag hur det återigen skvalar under diskbänken, men denna gång känner jag också hur det rinner ner på mina fötter. Hela vattenbadet töms ut på golvet eftersom det tydligen inte var helt tätt när algerna var borta... Skura halva lägenheten IGEN (gjorde ju det igår), bakom spis och under diskbänken är det inte helt lätt att komma åt kan jag tala om^^ Efter lite meck med skruvmejseln fick jag dock diskhon att vara tät igen. Köttbullarna blev tillslut klara och blev supergoda till på köpet! Tur att nått går bra i alla fall ;)

Konstigt nog är jag ändå på gott humör. Lägenheten är julfin, och snart kommer mamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0