Första advent

Det är första advent i dag, en alldeles underbart fin sådan. Snön har vräkt ner under helgen så hela världen är vit. Termometern visar -15 grader och det har varit helt vindstilla. Min och Cajsas dag började i kyrkan med adventsgudtjänst. Sedan fika på stan innan vi kollade in marknadsstånden, drack glögg, åt pepparkaka och lussekatt. Sedan gick vi hem en stund för att vila oss (gårdagen blev lite sen om man säger så) innan vi gick tillbaka till kyrkan för en julkoncert. Det börjar bli tradition det här. Synd bara att det förmodligen är sista gången eftersom vi båda planerar att flytta till sommaren...
 
NU ska jag sova för att orka upp till seminarier x2 i morgon. Sedan har vi bara fyra dagar plus en tenta kvar i skolan innan jul. De är dock utspridda, så jag får snällt vänta tills det blir den 20:e innan jag åker hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0