I can hear the sound of sirens all around...

En tidig dag på praktiken idag. Skönt dock att vara hemma innan fem istället för vid sju eller elva, trots att det är väldigt jobbigt att gå upp vid fem på morgonen... I dag har jag bland annat varit på en kort föreläsning om olika opoidpreparat som införs allt mer på akuten; Fentanyl, Rapifen och Ketalar, vilket var spännande eftersom vi i dagarna har använt just de läkemedlen till olika patienter. Jag var nog den enda av personalen i gänget som faktiskt varit med vid Ketalar-behandling och det var kul att få dela med sig av patientens upplevelser.

Just nu sitter jag och tokläser om ATSS; Akut Traumasjukvård för Sjuksköterskor. Jag fick låna ett häfte av en av de som varit med och utvecklat det nya traumarummet på Sundsvalls sjukhus, eftersom all personal får utbildning i akut traumavård. Det är otroligt spännande och allt jag inte vet hur det går till som jag läser om slår jag upp på google och youtube. Har just fördjupat mig i thoraxdränage bland annat, hur ingreppet går till, komplikationer osv. ;) Akutsjukvård är något jag verkligen gillar!!!

Nu ska jag läsa en stund till, och sedan blir det sängläge. I morgon är jag ledig, och det blir väl till att laga lite mat till matlådor. Tycker inte jag gör annat när jag är hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0