Jag skulle ge dig allting du pekar på...

Jag har söndagsmys med mig själv (som vanligt^^) och känner mig faktiskt väldigt ensam. Jag har just gjort och ätit fiskgratäng som också får fylla veckans matlådor. Riktigt gott blev det, men det är det ju ingen som kan styrka så jag kan lika gärna ha misslyckats. Förlåt, ja jag är deppig. Jag längtar hem, längtar efter någon att dela min mat med, någon att prata med. Jag går till praktiken, träffar patienterna i några minuter var, får veta vart de har ont, berättar det för ansvariga sjuksköterskan, tar lite prover, äter lunch och ibland även den helt själv, åker hem till en tom lägenhet, sover. Visst börjar jag väl lära känna personalen mer och mer, men det är ändå inte som att vara med folk man känner väl.

Nu ska jag blanda en varm grogg och bädda ner mig i soffan framför en film. Den hade jag gärna sett med någon...


Kommentarer
Postat av: Mika

Saknar dig! Det finns sjukt billiga tågbiljetter upp till Sundsvall, skulle vilja komma upp någon helg igen i vår. Får titta på det när jag kommer hem från Australien, hur lång är din praktik?

2012-02-05 @ 19:33:27
URL: http://mikado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0