Gräset är kanske grönare ändå?

Tredje och sista natten för den här veckan. Nästa helg blir det fyra i rad. Här är det alldeles lugnt och stilla, på jobbet alltså. ute blåser det storm, och jag kan inte annat än att faktiskt längta lite till hösten, när man får klä sig med varma jackor och halsdukar. Fast det vore trevligt om det kunde bli sommar innan dess. Det är mitten av juli, och ännu har det inte varit mer än bara några dagar med väder tillräckligt skönt för att ha klänning eller shorts. Jag har visserligen badat ett par gånger, men det var ruggigt kallt. Och inte har jag seglat något heller. Det kan jag visserligen inte beskylla vädret för, men ändå...

I fredags var jag och mamma i Kinna, på Kinnagarn och skroten närmare bestämt. Jag köpte massa fina tyger som jag ska inreda med på olika sätt i lägenheten. Jag gjorde ju ett överdrag till soffan förra året, men nu ska jag nog göra ett till. I grått, för att passa mot de nya tygerna som ska få bli gardiner och kuddar bland annat. Det är kul att ha lite olika som man kan byta med liksom, och överdraget till soffan var ju ändå så enkelt att göra ;) Det är inte alla som bara byter färg på sin soffa sådär :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0