Men om så bara för en liten stund...

Nu har den sista kursen för terminen dragit igång och det känns som att man verkligen kan börja se fram emot sommarlov. Eller ja, lov blir det ju inte för min del, men ledigt från skolan i alla fall, varma dagar, solsalta bad, annan miljö och ett roligt jobb. Hoppas jag i alla fall. Tänk om det inte alls är roligt. Nätterna på akuten kanske segar sig fram och varje sekund känns som en evighet? Inga patienter, inga spännande möten med människor som behöver min hjälp, tråkiga arbetskamrater osv... Fast näe, tror inte det är möjligt på en akutmottagning ;) Jag tror att det kommer bli en otroligt intressant och lärorik sommar!

Kursen nu då. Vi har haft psykiatri i dag och det var otroligt spännande att få höra om föreläsarens egna erfarenheter från sitt jobb som psykiatrisjuksköterska på olika ställen runtom i landet. Hon fick mig verkligen att lyssna och bli intresserad av ämnet, även om jag höll på att brista ut i gråt när hon presenterade de olika psyk-avdelningarna vi ska göra praktik på efter sommaren. Jag fasar verkligen för den praktiken. Får hjärtklappning, svettas och blir yr när jag tänker på det. Jag vet, alla säger att det inte alls är så farligt som man tror, att man kommer trivas där och bli väl omhändertagen av personalen. Och jag tror dem. Ändå fasar jag. Undra om det kan vara något i mitt undermedvetna, ett minne jag inte vet om, en händelse jag inte kommer ihåg, som ligger till grund för vad jag känner. (Det var visst det föreläsningen handlade om i dag...)

Nu ska jag se nått avsnitt av sjukhuset innan jag somnar. Inbillar mig att man lär sig mycket av det ;)

Kommentarer
Postat av: Mika

Du får nog ringa och ta ett snack med min kära mor som jobbat inom slutenvården hela sitt liv så att hon kan tala dig till rätta... ;)

2012-05-03 @ 08:58:44
URL: http://mikado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0