Would I hold you close beside me?

Bakningen övergick snart i storstädning eftersom mjöl och brödsmulor spred ut sig över golv och mattor. Egentligen hade det behövts städas ordentligt ändå. Badrummet och kokvrån sparade jag dock till i morgon, jag ska ju ha något att göra då med ;)

Muffinsen blev väldigt goda, så det receptet rekomenderar jag! Ni hittar det HÄR. Lite missvisande dock att de heter Nöt och Chokladmuffins, nötterna består av mandel vilket många nötallergiker kan äta och då skräms man "iväg" av att det står nöt-muffins. En ren slump att jag faktiskt läste receptet trots rubriken och upptäckte att det bara skulle vara mandel i nötväg ;) Bröden blev också supergoda, trots att jag trodde att jag skulle ha "dödat" jästen. De fick stå lite väl länge, och mitt i alltihop råkade jag öppna fönstret för vädring en stund vilket kan förstöra jäsningen har ja hört...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0