Stad i ljus, i ett land utan namn...

I dag var jag och Cajsa på Lyslördan i stenstan här i Sundsvall, och det var riktigt mäktigt. Först var allting nersläkt, och det var nästan lite kusligt. Man är liksom inte van vid att en stad är helt nersläkt, inte en enda gatlampa lös. Vi fick varsina ljus att tända och lysa upp omkring oss med medans körer sjöng och tal hölls, sedan sjöng Helen Sjöholm Stad i Ljus, först versen, och när refrängen kom sjöng hela staden med och ett efter ett tändes stadens hus och julbelysningen upp för året. Det var magiskt på något vis, den vackra sången och ljusen. Nu är julen officiellt här, och därför har jag också jupyntat min lägenhet i kväll.
Om det kommer upp någon video eller bilder nånstans ska jag länka dem, hittar tyvärr inget än men misstänker att svt fanns på plats ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0