I still stand for hope and glory...

Ett kort inlägg innan jag ska krypa ner i sängen och kurera mig tills i morgon. Första dagen på praktiken har varit kanon! Personalen är supertrevlig och jag får uppgifter som jag kan klara av utan problem. Såromläggningar, blodtryckstagning, injektioner och vaccinationer. Det känns lite småsimpelt efter att ha varit på akuten, men det är ändå intressant och jag hoppas speciellt på att få lära mig om omläggningar ordentligt. Det är en hel djungel att hålla reda på alla olika förband som finns och när man ska använda vilket. Men det ska gå att lära sig ;) Det ska också bli väldigt spännande att få se hemsjukvården, mödravården och framför allt barnavården!
 
Jag håller på att åka på en dunderförkylning, men jag hoppas att med några timmars sömn under ett varmt och skönt täcke och vicksalva på halsen ska det försvinna tills i morgon bitti. Jag har liksom inte riktigt tid att vara sjuk just nu, det kunde väl ha kommit förra veckan istället?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0