I vårt äventyr har du varit stark...

Usch och fy och blä. Känner hur spänningsvärken i huvud och axlar bara tilltar och ingenting känns speciellt kul eller lockande just nu. Tror det har att göra med att jag aldrig riktigt fick möjlighet att ladda batterierna i någon sommarsol. Nåväl, jag var ju en vecka i Grekland, men det räkte liksom inte känns det som. Jag måste komma igång och träna, vet ju att det ger en extra liten kick och frisätter en hel del endorfiner som jag skulle behöva just nu. I morgon har jag blivit erbjuden att testa på indoor-walking, ett pass på crosstrainer på ett gym som en av dem jag gör praktik med jobbar. Det ska bli spännande, för det där med gruppträning är ju inte riktigt min grej egentligen...
 
Nu står ett bröd på jäsning på mitt bord. Lite sent påkommet kanske, eller snarare så att brödet tar lite för lång tid. Först ska det jäsa i minst två timmar i bunken, sedan ytterligare en timma på plåten innan det ska in i ugnen. Det kommer hinna bli sent innan jag kommer i säng i kväll. Men vad gott det ska bli med hembakt bröd i morgon bitti! Då är det lätt värt det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0