Om inga ungar funnits så slutar jag...

I dag har vi haft B-HLR i skolan, dvs barn-hjärt- och lungräddning. Det är lite annorlunda än för vuxna människor men principen är ju den samma. Efter det har jag försökt plugga lite matte (med mindre framgång) och vid fyratiden var det dags för nollornas fotbollsturnering. Emboli hade två lag med, men det gick inte så bra tyvärr. Båda lagen åkte ut efter bara en spelad match, men solen sken över oss så det gjorde inte så mycket ;)
 
Vad annars då? Jo, tentaplugg. Hur kan man lägga en tenta där man ska ha 100% rätt redan första fredagen in på terminen. De måste tänka att vi ska vara pigga och utvilade när vi haft sommarlov så länge. Men ack så de bedrog sig våra kära lärare! Tur att det finns många omtentamenstillfällen. VArför ska man ha 100% rätt tänker kanske ni?! Jo, för det handlar om läkemedelsberäkning och då kan man inte göra fel. Inte en enda gång. Så det är bara att se till att göra rätt helt enkelt.
 
I morgon ska jag i alla fall åka till Birsta och köpa lite smått och gott. Förhoppningsvis har studielånet trillat in tills dess så att det finns lite pengar på kontot. Flaskor och burkar måste bland annat införskaffas, eftersom jag tillbringade hela söndagen i skogen för att plocka lingon. Min hemmagjorda lingonsylt, eller ska det bli råröda lingon kanske?, måste ju få fina burkar att ligga i. Och flaskor ska få ett innehåll av god citronsaft som jag också ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0