Sluta upp o kasta pärlor åt svin...

Då är första praktikveckan avklarad och jag måste säga att jag är supernöjd med min placering! Jag har väl aldrig tidigare haft någon riktig uppfattning om vad det innebär att vara privat vårdenhet, men måste säga att jag nu är väldigt positiv. Det är en helt annan stämning bland personalen, och även om inte allt är perfekt så känns det så otroligt mycket lättare att påverka situationen när högsta chefen finns i samma byggnad och är en del av arbetslaget istället för att vara ett namn som alla känner till men ingen har träffat speciellt mycket. Man får liksom en större frihet när man jobbar privat än inom landstinget. Dessutom är personalgruppen mindre och man kan lära känna varandra på ett bättre sätt. Bara denna veckan har jag t.ex. blivit bjuden på lunch av företaget en dag, samt varit ute och ätit på lunchen med en stor del av personalgruppen. Jag känner mig så otroligt välkommen och alla är så trevliga, till skillnad från andra ställen jag jobbat/gjort praktik på under min korta tid inom vårdyrket. Jag kan mycket väl tänka mig att jobba på en privat vårdcentral så småningom.
 
I kväll skulle jag ha jobbat i baren på Kårhuset under en sittning, men eftersom de strular så med info och planering så struntar jag i det. Jag stressade dit till 17,30 efter att jag fått veta en kvart innan att jag skulle jobba i baren på festvåningen som skulle vara öppnad till 18,30. Väl där säger de som jag träffar att jag inte alls ska jobba i den baren utan i baren på våningen under som inte skulle öppna förrän 10. Jag hade blivit lovad att jobba där uppe för att kunna gå hem tidigare eftersom den baren stänger så fort sittningen är klar, medans den där nere stänger två. Då sa jag tack och hej och gick hem igen för att istället njuta av en mysig fredagskväll ;)
 
Nu sitter jag här i soffan med myskläder och ska tända lite ljus, äta något gott och lyssna på musik, virka och se på play...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0