Bort från vinterkylans kalla hand...

 
Jag håller på att packa upp. Och packa ner. Vemdalen var helt fantastiskt, körde dit vid sju i tisdags morse och solen gick upp på vägen. Helt underbart var landskapet, som ett vykort. Fast på riktigt. Väldigt synd att jag inte hade en riktig kamera med mig. Fick nöja mig med mobilbilder...
Väl framme i stugan fick jag väckt mina fina vänner som festat hela natten. De var inte riktigt lika pigga som jag kan man säga. Jag gick och köpte ett liftkort och sedan åkte skidorna på! Solen strålade från en klarblå himmel. Inga liftköer och nästan ensam i backarna. Behöver jag säga hur det var?? Pausade i toppstugan med en mugg varm choklad på en fårfäll. Utsikten över fjällvärlden en sån dag är nära på oslagbar...
Efter lunch kom även Madde ut med sin bräda. Vi åkte några timmar, tills vi frös. Då gick vi hem och umgicks lite med de andra, kollade på snöcapsen, förberedde efterrätt till nattens midnattssittning, och var en stund på afterskii där vi lekte och brottades i alla uppblåsbara hoppborgar och herre-på-täppan-leksaker. På kvällen åkte jag och Madde skidor igen och detta var nästan den bästa åkningen rent åkmässigt. Vi övade på att hoppa i ett litet hopp i barnbacken och lyckades rätt bra tillslut ;)
Nu packar jag upp mina skidväskor samtidigt som jag packar ner i min resväska. Klockan 05.00(!!!) i morgon går mitt tåg hem (vem tusan har bokat den biljetten åt mig???) Och på söndag lyfter planet vid halv tio-tiden. Längtar, längtar, längtar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0