Vill alltid vara nära dig...

Jag har alltid en så skön känsla i kroppen när det är nyårsdagen. Det känns som att den mörka tiden har vänt och det är vårens spirande som väntar runt hörnet. Visst, än är det många mörka dagar kvar innan man verkligen ser en ljusning, innan träden får knoppar och blommorna tittar upp ur marken, men ändå känns det redan ljusare. Nu får man börja använda ljusare fina färger på kläder, inredning och så vidare. man vet att för varje dag som går blir det några minuter längre tid då solen är framme. Liksom hoppfullt på något sätt. Och inte förstör det att solen tittar fram så här på eftermiddagen, den första dagen på det nya året.
 
GOTT NYTT ÅR MINA FINA VÄNNER!!!
 
 
Jordgubbscoulis med vit och mörk chokladmousse
(Jonnas bild)
 
Jag stod för efterrätten på vårt lilla nyårsfirande i går. Jag var hos mina älsklingar i Frillesås och vi åt god hummer, plockmat, godis, spelade Ullaredsspelet och brände tomtebloss. Raketer såg vi på håll eftersom vi inte fick fart på våra egna, till barnens stora besvikelse. Jag var lika glad för det...
 
Nu är det dags att ta tag i pluggandet. Fram till den 19 januari har jag en artikelgranskningsexamination, en projektskissredivsning, en examination i kvalitativ metod i två delar samt en tenta på kvalitativ metod. Sedan är det c-uppsats som gäller i tio veckor framöver. Första veckan ska artiklar läsas igenom. Det ska jag göra i en solstol låååångt bort, närmare bestämt på Teneriffa. Att jag längtar tills dess är en underdrift!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0