Just give me a reason...

Nu var det allt ett tag sedan jag bloggade sist. Om jag inte är på jobbet eller sover så är jag ute i det fina vädret och har inte alls tid med att blogga. Men nu tänkte jag att jag skulle göra ett litet avtryck här och visa att jag faktiskt lever, trots allt jobbande. Nu har jag kommit in i jobbet ganska bra tycker jag, självklart är det ofta jag får fråga om olika saker, men med så underbara kollegor som jag har är det inget problem. Jag hinner faktiskt oftast med att göra det jag ska, och jag har vid ett par tillfällen klarat av lite mer akuta situationer (dock med lite hjälp så klart).
 
jag har börjat följa en blogg. Liten H heter den. Den handlar om lilla Hedvig, en otroligt klok liten flicka. Det är hennes mamma som skriver i bloggen och hon gör det så bra. Hedvig är så klok som jag sa. Var och varannan dag kommer hon på så bra yrken som hon ska bli när hon blir stor. Eller "Näl ja blil stol" som Hedvig själv säger. Hon ska bli köttbullale, kalkolvs-stekale, fäljale, kockare och Zlatare bland annat. Om ni undrar vad hon menar med det kan ni ju kika in på bloggen LITEN H. Hennes senaste yrkesval är jag dock väldigt imponerad av. Hon ska nämligen bli semestlale. Alltså hur klokt är inte det?! Att bli semestrare på heltid! Det är nåttt jag ska satsa på när jag blir stor, helt klart! Undra om det krävs utbildning för det? Och i så fall, var kan man gå den? Skall nog ta och fråga Lilla H om det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0