Perspektiv på det där med jobb...

Sitter och funderar på hur olika det kan vara. Jag har två jobb. Båda jobben handlar om att bemöta människor, båda jobben handlar om att kunna agera i oväntade situationer och ibland om att rädda liv. På båda jobben träffar jag unga såväl som gamla, barn, pensionärer, friska, sjuka. På båda jobben måste jag vara serviceinriktad och pedagogisk. På båda jobben är det här med hygien viktigt, prover skall tas, analyseras och tolkas. Båda jobben kräver ständig närvaro. Båda jobben handlar om att få sina medmänniskor att känna sig trygga. På det ena jobbet springer jag dagarna i ända, blir jagad av frågor och saker som måste hinnas med, torkar olägenheter från golvet. På det andra jobbet sitter jag på en stol och tittar på när andra simmar eller badar, tar betalt för fika och spolar bort tåludd i duscharna. Tänk hur olika det kan vara fastän det är så lika...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0