I dag fick jag veta

Antagningsbeskedet till högskolan kom i dag och jag har fått veta att jag kommit in på utbildningen i Sundsvall. Jag sökte lägenhet direkt och med pirr i magen utan att riktigt ha fattat vad detta innebär så längtar jag. Den 30 augusti börjar tydligen terminen och innan dess ska jag ju ha flyttat. Hjälp! Helt seriöst, vad har jag gett mig in på? Flytta så långt bort från mamma och alla som jag tycker så himla mycket om. Jag lämnar min familj, mina vänner, seglarklubben, min katt, mitt rum och min trygghet för en lägenhet på 22 kvadrat långt långt borta på andra sidan Sverige. Jag kastar mig ut i en okänd värld med både förtvivlan och oerhört mycket spänning. Det ska bli oerhört skönt att flytta hemifrån, man jag vet att dagar och nätter kommer komma då jag mest av allt bara vill hem igen. Der är väl detta som är att bli vuxen antar jag...

Men som tur är så vet jag att min mamma alltid finns för mig och hon är inte längre bort än ett telefonsamtal. Och förhoppningsvis kommer många vänner och hälsar på mig :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0