Stjärnorna faller i natten nu...

Har suttit och gjort en julstrumpa i dag, förbereda lite inför nästa veckas julstäd och pyntning. Man kan ju alltid hoppas på att det kommer nått paket i strumpan, men det är nog inte så troligt om jag inte lägger dit ett själv :P

Jag skulle just sätta på en film som jag väntat länge på, krupit ner i soffan, dämpat belysningen och dragit på mig filten. Så bara några klick så skulle filmen starta. Nepp, den fungerade inte... Så nu sitter jag och väntar på en annan version och hoppas på bättre lycka med den.

Vi hade ett möte med en kille som varit med om en bilolycka och skadat nacken rejält. Detta hände för 12 år sedan, och i dag satt han i rullstol och levde ett förhållandevis gott liv. Det är otroligt facinerande hur man kan ta sig igenom en sådan händelse. Hans båda barn som då var i lågstadieåldern fanns med i bilen då de krockade med en älg som kom utspringandes på vägen mitt framför dem. Barnen klarade sig lyckligtvis helt fysiskt oskadda, men fick nog minnen som varit svåra att bära skulle jag tro. Han berättade öppenhjärtligt och gripande om sin sjukhustid och några av de möten han ställts inför där. Jag fick en hel del aha-upplevelser och det tror jag inte att jag var ensam om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0