Näe ingen, faktiskt ingen, vill va ensam...

En dryg vecka har gått på sommarlovet. Fyra dagar har jag jobbat, men jag längtar redan efter att få vara ledig på riktigt. Nåja, jag trivs bra på jobbet, det är bara så otroligt mycket man ska komma ihåg och kunna även om mitt uppdrag mestadels går ut på att visa patienterna till rummen. Men så är det alla de där sakerna man ska assistera och duka upp till. Sondsättning, kateter, suturering, gipsning, omläggning. Problemet är inte att göra det, utan veta vad man ska ta fram och vart alla saker finns. Ska köpa mig en liten anteckningsbok och skriva upp saker i. Tror det kan behövas ;)

I veckan väntar skolavslutningar, och även om det är stort att lillebror slutar grundskolan, så är det nog barnens avslutning på Frillesåsskolan som lockar mest. Fina sommarsånger framförda av små söta barn i fina ljusa kläder och fulla av förväntan inför det kommande oändligt långa sommarlovet, kan det bli bättre!?

Näe, nu ska jag åka til Varberg och köpa den där anteckningsboken och ett hänglås innan jobbet kallar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0